2012. február 5., vasárnap

Tokaj Kereskedőház - Tokaji Furmint késői szüret


Amióta a tokaji borok mellett tettem le a voksomat, vadászok a kedvező ajánlatokra. Mostanában a kimondottan édes borokra vagyok kiélezve (erre mondanák Villányban, hogy olyan bor nincs is), amik akár önmagukban is kellemesen elszopogathatók egy jó film vagy némi olvasnivaló mellett. Az 5-puttonyos tokaji aszúk, szamorodnik és késői szüretek között keresgélek. Persze szívesen innék én jégbort vagy akár 6 puttonyos aszút is, de azok már nem a hétköznapi itókák sorát bővítik, kimondottan ünnepi alkalmakra való, különleges minőségű desszertborok.

A Lidlben akadtam a Tokaj Kereskedőház késői szüretelésű Tokaji Furmintjára, ami 990,- Ft-os árával igencsak kedvező ajánlatnak tűnt. Bevallom némi fenntartással viszonyulok a Tokaj Kereskedőház termékeihez, mivel a nagy mennyiségekből ritkábban születnek kimagasló produktumok... Ám kivétel erősíti a szabályt! Ez amúgy egy 2009-es sorozat része, további 2 tagja a Tokaji Hárslevelű és a Tokaji Sárgamuskotály. Ez után a Furmint után kedvem lenne azok kipróbálására is.

Ugyanis ez a bor bejött nekem! Olyannyira, hogy már a második palackkal kortyolgatom esténként. Hátha másnak is ízlene...


Kezdjük a látvánnyal: késői szürethez méltóan mélysárga színű, tiszta, sűrű folyású, a pohár falán olajos nyomot hagyó borocska. 1/2 literes kiszerelésben árulják - mint a legtöbb késői szüretelésű fajtát.
Illata édeskés, mézes, enyhén citrusos, túlérett gyümölcsös, engem még a főtt gesztenyére is emlékeztet. Erősen sejteti, hogy nem egy száraz borral van itt dolgunk, kérem szépen!
Íze számomra meglepő frissességet mutat, pedig már harmadik évében jár. A 67,8 g/l cukortartalmát remekül egyensúlyozza 5,3 g/l savtartalma. Kellemes gyümölcsös, enyhén mézes ízvilág, hosszú édeskés-savanykás lecsengéssel. Szerintem teljesen rendben van itt minden! 12%-os alkoholtartalma miatt akár 2 pohárkával is problémák nélkül eltüntethetünk belőle...
Tudom ajánlani a legtöbb sütemény mellé, amik nem túl édesek, illetve bír olyan beltartalommal, hogy nyugodtan magában is élvezhető, egy kis elmélkedés vagy akár egy jó kis beszélgetés kellemes kísérője lehet. Én azt hiszem be is szerzek gyorsan belőle még 2-3 palackkal, ez a bor még egy ideig biztosan tartja az értékeit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése